Μέθοδοι Διδασκαλίας

Στην καθημερινή διδασκαλία εφαρμόζουμε σύγχρονη μεθοδολογική προσέγγιση, ώστε οι μαθητές μας μέσα από βιωματικές διαδικασίες, έρευνα και προβληματισμό, να κατανοούν το περιεχόμενο των αφηρημένων εννοιών και να καταλήγουν σε συμπεράσματα. Ιδιαίτερα σημειώνουμε, ότι τα παιδιά στο σχολείο «μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν», σε όλα τα μαθήματα και δεν αντιμετωπίζουν καμμιά δυσκολία στην εκτέλεση των μαθητικών τους καθηκόντων.

 Εξατομίκευση διδασκαλίας

Αντιμετωπίζουμε τον κάθε μαθητή ως ιδιαίτερη και ξεχωριστή προσωπικότητα σε όλους τους τομείς. Για τον σκοπό αυτό η εξατομίκευση της διδασκαλίας, η υποστήριξη του μαθητή σε ενδεχόμενες δυσκολίες, με σεβασμό πάντοτε στην προσωπικότητά του, αποτελούν μέρος της διδακτικής διαδικασίας.

Ξένες γλώσσες

Η γνώση δύο βασικών γλωσσών, Αγγλικά, Γαλλικά ή Γερμανικά είναι απαραίτητη. Στο σχολείο μας το πρόγραμμα που ακολουθούμε, ανταποκρίνεται στις δυνατότητες και τις ανάγκες των παιδιών.
Ξεκινούν από μικρά, μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και με την πάροδο του χρόνου αποκτούν περισσότερες γνώσεις.
Βοηθούμε το μαθητή να ενεργοποιεί όλους τους διαύλους επικοινωνίας (ακούω, διαβάζω, μιλώ, γράφω).

Αξιολόγηση Μαθητών

Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται με πολύμορφες διαδικασίες, λαμβάνοντας υπ’όψη πάντα την ιδιαιτερότητα του κάθε μαθητή (ηλικία, χαρακτήρα, δυνατότητες), ώστε το αποτέλεσμα που θα προκύψει να είναι εποικοδομητικό.

Οι μαθητές αξιολογούνται συστηματικά σε τρία επίπεδα:

  • Το πρώτο επίπεδο αφορά στον καθημερινό έλεγχο που ασκεί συστηματικά ο δάσκαλος  στον χώρο της τάξης.
  • Το δεύτερο επίπεδο αξιολόγησης αφορά σε εβδομαδιαία ή μηνιαία ανακεφαλαιωτικά κριτήρια αξιολόγησης σε συνεργασία της ομάδας των δασκάλων και της Διεύθυνσης προκειμένου να διαπιστώνεται η ομαλή πορεία των στόχων και να επιχειρούνται οι αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις.
  •  Το τρίτο επίπεδο αφορά σε μια συνολικότερη αξιολόγηση της επίδοσης και της συμπεριφοράς του παιδιού η οποία πραγματοποιείται στο τέλος κάθε τριμήνου.

Γενικότερα στόχος μας είναι να διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς η κατάκτηση των μαθησιακών στόχων για τον κάθε μαθητή.

 Φυσική Αγωγή

Στο σχολείο μας δίνουμε μεγάλη σημασία στη σωματική άσκηση, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών. Δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στην κίνηση, στην ισορροπία και στην ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ των παιδιών. Τα παιδιά μαθαίνουν τους κανόνες ομαδικών αθλημάτων παίζοντας ποδόσφαιρο, μπάσκετ, χάντμπολ, βόλλεϋ.

Διοργανώνουμε:

  •   Αθλητικές ημερίδες.
  •   Εσωτερικά πρωταθλήματα.
  •   Εσωτερικούς αγώνες στίβου.

Μουσική

Στο σχολείο μας, από την Α΄ δημοτικού ξεκινά η διδασκαλία της μουσικής με στόχο την επαφή των παιδιών με τη μουσική και τον ρυθμό.

Δημιουργία παιδικής χορωδίας

Η χορωδία του σχολείου μας διακρίνεται σε πανελλήνιους διαγωνισμούς παίρνοντας 1α και 2α βραβεία. Επίσης, επιλέχθηκε και τραγούδησε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004.

Εικαστικά

Έχοντας σαν στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις εικαστικές τέχνες, διοργανώνουμε δημιουργικές δραστηριότητες, ώστε οι μαθητές να:

  • Αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους.
  • Πειραματίζονται με διάφορα υλικά και να εξοικειώνονται με τη χρήση τους.
  • Αγαπήσουν την ανθρώπινη δημιουργία.

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας

Το σχολείο μας δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ειλικρινή συνεργασία σχολείου-οικογένειας, για την αποτελεσματική προσπάθεια στην αγωγή και στη μόρφωση των μαθητών.
Για το σκοπό αυτό ενημερώνει τους γονείς σε τακτικές και έκτακτες συναντήσεις.
Τακτικές συναντήσεις γίνονται κάθε δύο μήνες, κατά τις οποίες οι γονείς ενημερώνονται για την πρόοδο και τη συμπεριφορά των παιδιών τους.
Με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης του σχολείου πραγματοποιούνται και έκτακτες συναντήσεις, ύστερα από σχετική συνεννόηση, για τη συζήτηση  έκτακτων προβλημάτων που έχουν ανάγκη άμεσης επίλυσης.
Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν και τηλεφωνικά οποιαδήποτε ημέρα, εφ’όσον υπάρχει ανάγκη με τους δασκάλους και τη διεύθυνση και να έρχονται σε επαφή τις ημέρες και ώρες που ορίζει το σχολείο από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Παιδοψυχολόγος

Το σχολείο μας συνεργάζεται με την παιδοψυχολόγο κ. Νέλα Ηλιοπούλου η οποία δραστηριοποιείται μέσα στη σχολική κοινότητα και παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές σε θέματα:

  • Ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης
  • Προβλημάτων συμπεριφοράς
  • Μαθησιακών δυσκολιών
  • Σχέσεων γονέων-παιδιών

Απογευματινή ζώνη

Η απογευματινή ζώνη μελέτης στοχεύει στην αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο (για όσους έχουν ιδιαίτερο λόγο).
Οι εκπαιδευτικοί βοηθούν τα παιδιά να μελετήσουν σωστά και να λύσουν τις απορίες τους.

Η/Υ

Στόχος του μαθήματος των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών είναι οι μαθητές μας να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης των εργαλείων της νέας τεχνολογίας και να αρχίσουν να θεωρούν τον υπολογιστή εργαλείο δουλειάς.

Περιβαλλοντικές δράσεις

Στόχος μας η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε περιβαλλοντικά θέματα και η δημιουργία συλλογικού πνεύματος και ομαδικότητας. Όλοι οι μαθητές μας είναι μέλη της παιδικής Helmepa και συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες όπως καθαρισμός ακτών κ.ά.
Συμμετέχουμε στο πρόγραμμα ανακύκλωσης που διοργανώνει το «Χαμόγελο του Παιδιού» καθώς επίσης και στο πρόγραμμα ΑΦΗΣ για ανακύκλωση μπαταριών.
Συμμετέχουμε ενεργά στην «Ώρα της Γης».

Δανειστική βιβλιοθήκη

Κάθε τάξη δημιουργεί τη δική της δανειστική βιβλιοθήκη. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να δανείζονται το βιβλίο που τους ενδιαφέρει, το οποίο οφείλουν να επιστρέψουν σε άριστη κατάσταση, μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Μ’αυτό τον τρόπο η σχολική βιβλιοθήκη ασκεί γόνιμη επίδραση στους μαθητές και συμπληρώνει πιο αποδοτικά το έργο του σχολείου, βοηθάει το παιδί να απομακρύνεται από τη συνεχή παρακολούθηση της τηλεόρασης, του ηλεκτρονικού υπολογιστή ή των ηλεκτρονικών παιχνιδιών και του ανοίγει την πόρτα σ’ένα πανέμορφο και αστείρευτο κόσμο, τον κόσμο του βιβλίου…

Μαθητική εφημερίδα

Οι μαθητές έχουν αναλάβει τη συλλογή και επεξεργασία υλικού (γεγονότα, ειδήσεις κλπ.) για την έκδοση σχολικής εφημερίδας.

Φιλανθρωπικές δραστηριότητες

Με την εποπτεία των δασκάλων, τα παιδιά διοργανώνουν εράνους χρημάτων, γραφικής ύλης κλπ., για να δώσουν σε άπορες οικογένειες και ιδρύματα.

Επίσης στηρίζουμε και βοηθούμε τη Μεγάλη του Γένους Σχολή στη Κωνσταντινούπολη, με την οποία το σχολείο μας έχει αδελφοποιηθεί. Ειδικά κάθε Χριστούγεννα και Πάσχα, το σχολείο μας οργανώνει φιλανθρωπικό παζάρι με στόχο τη στήριξη διαφορετικού κάθε φορά φορέα.

Πολιτιστικές εκδηλώσεις

Το σχολείο μας δίνει μεγάλο βάρος στην πολιτιστική καλλιέργεια των παιδιών. Κάθε τάξη παρακολουθεί θεατρικές παραστάσεις μέσα στη διάρκεια της χρονιάς, ενώ στα πλαίσια των εκδηλώσεων των εθνικών εορτών και των Χριστουγέννων ετοιμάζουν τις δικές τους παραστάσεις.

Τα παιδιά συμμετέχουν σε πολιτιστικά δρώμενα, όπως συναυλίες και εκθέσεις με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Συμμετέχουν σε εορταστικές εκδηλώσεις με χορούς και θεατρικό λόγο.

Θέατρο

Μέσα από το θέατρο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με μια τέχνη σύνθετης δημιουργίας. Το θέατρο δεν είναι έργο του ενός. Ευνοεί την καλλιτεχνική ομαδικότητα στην οποία συνυπάρχουν σχεδόν όλες οι τέχνες.
Το θέατρο δημιουργεί ένα θεωρητικό και πρακτικό πεδίο γνωριμίας των μαθητών με τη λογοτεχνία, την υποκριτική, τη μουσική, το χορό, τα εικαστικά. Στο πλαίσιο αυτών των δραστηριοτήτων όχι μόνο θα μάθουν αλλά και θα εφαρμόσουν τη γνώση που θα αποκτήσουν μέσα από τις θεατρικές παραστάσεις.
Οι μαθητές θα αναγνώσουν και θα αναλύσουν θεατρικά κείμενα, θα αναλάβουν ρόλους ασκώντας λόγο και συναίσθημα.

Μέσα από τη δυναμική της θεατρικής ομάδας θα αναπτύξουν το αίσθημα της επικοινωνίας, της πειθαρχίας και με αυτά ως οδηγό θα ανακαλύψουν και θα ολοκληρώσουν νέες πτυχές της προσωπικότητάς τους.

Νέες ιδέες & καινοτομίες

  1.        Δημιουργική: Η εισαγωγή ενός νέου τρόπου σκέψης και η ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας των μαθητών είναι στόχος μας γιατί μπορεί να εξασφαλίσει καλύτερες και μεγαλύτερες επιτεύξεις.
    Η Δημιουργική είναι μια νέα τεχνική που αποβλέπει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας των ατόμων, στην ανάπτυξη δημιουργικής φαντασίας στο σχολείο.
  2.        «Μαθαίνω να προγραμματίζω σωστά το χρόνο μου» 
    Στόχος μας είναι να μάθουμε τα παιδιά να προγραμματίζουν το χρόνο που διαθέτουν για να μελετήσουν τα μαθήματά τους. Μαθαίνουν πως γίνεται σωστά καταμερισμός του χρόνου και πώς βρίσκουμε στρατηγικές μελέτης, ώστε να γίνει πιο εύκολη –αποτελεσματική-γρήγορη.

Ευέλικτη Ζώνη

Η Ευέλικτη Ζώνη είναι ένας θεσμός που το Σχολείο μας εφαρμόζει εδώ και πολλά χρόνια.
Τα παιδιά δουλεύουν πάνω σε ορισμένα projects με θεματολογία από την Ιστορία, την Επιστήμη, το Διάστημα, την Αγωγή Υγείας κλπ. Έτσι έχουν την ευκαιρία να ψάξουν στη βιβλιογραφία, στον τύπο, στο διαδίκτυο, στις εγκυκλοπαίδειες, να συνθέσουν, να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν ομάδες. Οι εργασίες καταλήγουν στο να γίνουν βιβλίο, θατρικό δρώμενο, ημερίδα κλπ.
Το βιβλίο λέγεται Ομαδική Εργασία και την παίρνουν όλοι οι μαθητές.

Βιωματικά Προγράμματα

  1. Αμπέλι-σταφύλι-κρασί.  Οι μαθητές επισκέπτονται ένα αμπέλι με το πατητήρι του και μαθαίνουν από κοντά τη διαδικασία που ακολουθείται.
  2. Ελιές-λιοτρίβι. Τα παιδιά επισκέπτονται ένα λιοτρίβι και μαθαίνουν τη διαδικασία παραγωγής του λαδιού.
  3. Το μέλι της μέλισσας. Τα παιδιά μαθαίνουν για την κοινωνία της μέλισσας και το έργο της.
  4. Επίσκεψη σε φυτώρια. Οι μαθητές αγγίζουν και παρατηρούν τα διάφορα είδη των φυτών και των δέντρων από κοντά.

Εκπαιδευτικές επισκέψεις

Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς πραγματοποιούνται πολλές επισκέψεις των μαθητών σε μουσεία, θέατρα, εργοστάσια και γενικότερα πολιτιστικούς χώρους.

Συμμετοχές σε διαγωνισμούς

Μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης λαμβάνουν μέρος στο διαγωγνισμό «Μαθηματικά και Παιχνίδι», ο οποίος πραγματοποιείται στο πλαίσιο του περιοδικού της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας «Μικρός Ευκλείδης».

Μαθητές της  Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης λαμβάνουν μέρος στο Μαθηματικό διαγωνισμό «Καγκουρώ» που διοργανώνει το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Το σχολείο μας είναι το μοναδικό εξεταστικό κέντρο στη Σαλαμίνα για αυτό το διαγωνισμό.

Μαθητές μας από τη Β’,  Γ, Δ΄, Ε’ και ΣΤ΄ τάξη λαμβάνουν μέρος στο διαγωνισμό παιδικού παραμυθιού που διοργανώνει το περιοδικό Kids Fun.

Επίσης παίρνουν μέρος σε:

  • Μουσικούς Διαγωνισμούς
  • Συναυλίες
  • Αθλητικούς Αγώνες
  • Διαγωνισμούς Ζωγραφικής
  • Στην Παγκόσμια Ημέρα δράσης για την εκπαίδευση, ένα πρόγραμμα που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ηAction Aid.