Νηπιαγωγείο

Στον παιδικό κόσμο του Νηπιαγωγείου μας είναι όλα φιλικά, χαρούμενα, άνετα και ευχάριστα. Όλα αποπνέουν ζεστασιά, φροντίδα και αγάπη σαν μια μεγάλη μητρική αγκαλιά.

Συγχρόνως εγγυώνται την ασφάλεια, την ηρεμία και τη σιγουριά που κάθε γονιός επιθυμεί, απαιτείγια το παιδί του.

Η προσχολική αγωγή είναι καθοριστική για τη σωστή προετοιμασία του παιδιού εν όψει της ένταξής του στο Δημοτικό.

Το Νηπιαγωγείο είναι ένα σχολείο αγωγής και ανάπτυξης ικανοτήτων, οι οποίες πρέπει νακαλλιεργηθούν στο παιδί στην ηλικία 0-6 ετών, αλλιώς σιγά-σιγά εξαφανίζονται.

Στον τομέα της νοητικής ανάπτυξης τα παιδιά κατακτούν δεξιότητες όπως:

  •       Αφήγηση (κάνουν τις πρώτες προσπάθειες για να αναπτύξουν τον λόγο).
  •       Συμμετοχή σε συζητήσεις (μαθαίνουν να διηγούνται διάφορα θέματα).
  •       Περιγραφή (μαθαίνουν να περιγράφουν το γύρω τους χώρο).
  •       Διαχωρισμό του γραπτού κειμένου από την εικόνα.
  •       Χρήση του μολυβιού με τρόπο αποτελεσματικό.
  •       Γραφή του ονόματός τους.
  •       Αντιγραφή λέξεων.
  •       Απομνημόνευση μικρών κειμένων.

 Στον τομέα της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης, τα παιδιά:

  •       Μαθαίνουν να συνεργάζονται.
  •       Καλλιεργούν την αυτοεκτίμησή τους.
  •       Κατανοούν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους.
  •       Μαθαίνουν βασικούς κανόνες υγιεινής.
  •       Ευαισθητοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς και για θέματα αλληλεγγύης.

Στον κινητικό τομέα τα παιδιά μαθαίνουν να:

  •       Περπατούν και να τρέχουν.
  •       Ισορροπούν χωρίς να φοβούνται.
  •       Ελέγχουν και να σταματούν τις κινήσεις τους, να έχουν σωματογνωσία.
  •       Συνειδητοποιούν τις θέσεις που πρέπει να πάρει το σώμα τους στο χώρο και να προσανατολίζονται στο χώρο με σημείο αναφοράς την 
           πλευρά και το σώμα τους.
  •       Μαθαίνουν να προσανατολίζονται στα σημεία του ορίζοντα.

Στα μαθηματικά, τα παιδιά μαθαίνουν να:

  •       Αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία των γεγονότων.
  •       Παρατηρούν, συγκρίνουν, περιγράφουν, ταξινομούν.
  •       Επεξεργάζονται ποσότητες, σχέσεις, σχήματα και αριθμούς, όγκο, μάζα κλπ.

Δημιουργική γνωριμία και εξοικείωση των παιδιών με την αγγλική και γαλλική γλώσσα μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, το παραμύθι και το βίντεο.

Τα παιδιά μαθαίνουν κι έξω από τις τάξεις μέσα από επισκέψεις σε μουσεία, εργοστάσια, θεατρικές παραστάσεις.

Περιβαλλοντική συνείδηση μέσα από δραστηριότητες, όπως ανακύκλωση, συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα, βιωματική μάθηση.

Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας. Τα παιδιά αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, όπως να κρατούν παρουσιολόγιο, να τακτοποιούν την τάξη τους, να προετοιμάζουν τις γωνιές παιχνιδιού όπου και ασχολούνται.

Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζονται μουσικοκινητικά με στόχο τη γνωριμία με τη μουσική, τα μουσικά όργανα, την αρμονία και το συντονισμό, το χορό και την κίνηση.

Τα παιδιά των Εκπαιδευτηρίων ΗΛΙΑΔΗ μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν μέσα από την ανακάλυψη, τον πειραματισμό και την εξερεύνηση.

Θέματα

Τα θέματα που μας απασχολούν στο Νηπιαγωγείο μας είναι εμπνευσμένα από την καθημερινότητα και βασίζονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Ειδικές Δραστηριότητες

Μίμο Παπατρέχας
Ο «Μίμο Παπατρέχας» το αρκουδάκι, κάθε Παρασκευή επισκέπτεται το σπίτι κάθε παιδιού για ένα Σαββατοκύριακο μαζί με το ημερολόγιό του! Στο ημερολόγιο, το παιδί μαζί με τους γονείς του περιγράφει πώς πέρασε παρέα με το αρκουδάκι.

Το Αστεράκι μας
Κάθε εβδομάδα, ένα παιδί γίνεται ο πρωταγωνιστής της τάξης. Σε μία ειδικά διαμορφωμένη γωνιά τοποθετεί τα αγαπημένα του πράγματα (ζωάκια, παιχνίδια, ταινίες και φωτογραφίες που φέρνει από το σπίτι και παρουσιάζει τον εαυτό του). Επίσης γίνεται βοηθός της δασκάλας του.

Δεξιότητες Ζωής
Τα παιδιά γίνονται πρωταγωνιστές της σχολικής ζωής και αναλαμβάνουν διάφορες υπευθυνότητες.
Καθημερινά είναι υπεύθυνα να ενημερώνουν το παρουσιολόγιο της τάξης, να δίνουν απουσίες στο γραφείο, να αλλάζουν το ημερολόγιο, να τακτοποιούν την τάξη τους κ.ά.

Αισθητική και ψυχοκινητική αγωγή

Τα παιδιά εξασκούν τη δεξιοτεχνία τους, μαθαίνοντας να χειρίζονται το ψαλίδι και τα χρώματα. Έτσι ικανοποιούν την εσωτερική τους διάθεση για δημιουργία, αποκτώντας παράλληλα καλαισθησία και ελευθερία έκφρασης. Οι χειροτεχνίες, το πινέλο βοηθούν στη γραφή.

 Το κουκλοθέατρο

Η ανάθεση ρόλων βοηθά στη πνευματική διαύγεια και τονίζει την υπευθυνότητα. Επίσης πραγματοποιείται συνδυασμός σκέψης και κινήσεων.

 Ελεύθερο παιχνίδι

Τα παιδιά διαλέγουν εκπαιδευτικά παιχνίδια, μέσα σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο (μουσική γωνιά, μανάβικα, βιβλιοθήκη κ.ά.) αναπαριστούν την καθημερινή ζωή, διασκεδάζουν με επιμορφωτικά παιχνίδια όπως παζλ, οικοδομοτεχνικό υλικό κλπ.
Στην αυλή παίζουν τόσο στην παιδική χαρά, όσο και ομαδικά παιχνίδια.

Η πληροφορική στο Νηπιαγωγείο
Από τη νηπιακή ηλικία, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την καινούργια πραγματικότητα των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και μέσα από ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα γνωρίζουν με βιωματικό τρόπο τους Η/Υ. 
Τον βασικό άξονα του προγράμματος τον αποτελούν οι απλές εφαρμογές σχεδίασης. Οι εφαρμογές αυτές απελευθερώνουν τη δημιουργική ικανότητα των παιδιών.

Ανοιχτό μάθημα
Δίνουμε την ευκαιρία στους γονείς μας να παρακολουθήσουν ένα μάθημα για να δουν την πρόοδο των παιδιών τους, πώς συμπεριφέρονται και πώς συμμετέχουν μέσα στην τάξη. Παρακολουθώντας οι γονείς το μάθημα αυτό γίνονται κι αυτοί παιδιά.

Οι δραστηριότητες που απαρτίζουν το σχέδιο εργασίας αγγίζουν όλους τους τομείς μάθησης (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Εικαστικά, Χορό, Μουσική).

Συνεργασία με τους Γονείς

Η Διεύθυνση των Εκπαιδευτηρίων ΗΛΙΑΔΗ θεωρεί απόλυτα αναγκαία τη συνεργασία σχολείου-γονέων και την επιδιώκει στο πλαίσιο μιας ειλικρινούς ανοιχτής επικοινωνίας, για να βοηθήσει αποτελεσματικά τα παιδιά στο σχολείο. Γι’αυτό οργανώνει διάφορες τακτικές ή έκτακτες συναντήσεις, ανάλογα με το περιεχόμενο ή το σκοπό που τις επιβάλλει.

Ολόκληρο το παιδαγωγικό προσωπικό είναι στη διάθεση των γονέων για να τους συμβουλεύει και να τους καθοδηγεί με σκοπό την έγκαιρη αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος.

Γυμναστική-Χορός

Το μάθημα της Γυμναστικής δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν την ολική κινητικότητά τους, να προάγουν τη φυσική τους δραστηριότητα, να προσεγγίσουν την έννοια της ολυμπιακής ιδέας και τη σπουδαιότητα του αθλητισμού.

Το μάθημα περιλαμβάνει ομαδικά, ατομικά, παραδοσιακά παιχνίδια, ελεύθερα και οργανωμένα. Μιμήσεις, αυτοσχεδιασμούς, τρέξιμο, μπάλλες, σχοινάκι κλπ.

Επίσης τα παιδιά έρχονται σε επαφή και μαθαίνουν να παίζουν τέννις.

Η δασκάλα του χορού μαθαίνει στα παιδιά παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς.

Κλίσεις-Ταλέντα

Στο νηπιαγωγείο δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν το ταλέντο και τις ιδιαιτερότητεςπου μπορούν να έχουν και το σχολείο με τη σειρά του τα προωθεί με διάφορα δρώμενα.

Προετοιμασία για το Δημοτικό
  •   Δραστηριότητες όπως παιχνίδια με λέξεις και γράμματα.
  •   Δραστηριότητες στη γωνιά της γραφής και στη βιβλιοθήκη, καθώς και βιβλία ασκήσεων που επεξεργάζονται τα παιδιά έχουν ως στόχο την κατάκτηση της γραφικής ωριμότητας και της αναγνωστικής ετοιμότητας.
  •   Για την ομαλή μετάβαση των νηπίων στην Α΄Δημοτικού, πραγματοποιούνται επισκέψεις στο χώροτου Δημοτικού και παρακολούθηση προγράμματος μαθημάτων, μέσα στο μήνα Μάιο.
  •   Πρώτη επαφή με το συλλαβισμό μικρών λέξεων και τον τρόπο που πρέπει να γίνεται αυτός.