Προνηπιακό Τμήμα

Μέσα σε ένα οικογενειακό και ασφαλές περιβάλλον τα μικρά του Νηπιαγωγείου μας αποκτούν τις πιο γερές βάσεις για την μετέπειτα σχολική ζωή τους.

Βασικό μας μέλημα η πολύπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, η ωρίμανση του συναισθηματικού του κόσμου, η δόμηση των γλωσσικών του δεξιοτήτων, η ανάδειξη των ταλέντων και κλίσεών του, η αισθητική του καλλιέργεια, η επαφή του με το φυσικό περιβάλλον. Η μάθηση κατακτάται βιωματικά μέσα από τον πειραματισμό, την ανακάλυψη και την ελεύθερη δραστηριοποίηση.

  Στον τομέα της νοητικής ανάπτυξης τα παιδιά κατακτούν δεξιότητες όπως:

  • Αφήγηση (κάνουν τις πρώτες προσπάθειες για να αναπτύξουν τον λόγο).
  • Συμμετοχή σε συζητήσεις (μαθαίνουν να διηγούνται διάφορα θέματα).
  • Περιγραφή (μαθαίνουν να περιγράφουν το γύρω τους χώρο).
  • Διαχωρισμό του γραπτού κειμένου από την εικόνα.
  • Χρήση του μολυβιού με τρόπο αποτελεσματικό.
  • Γραφή του ονόματός τους.
  • Αντιγραφή λέξεων.
  • Απομνημόνευση μικρών κειμένων.

Στον τομέα της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης, τα παιδιά:

  •       Μαθαίνουν να συνεργάζονται.
  •       Καλλιεργούν την αυτοεκτίμησή τους.
  •       Κατανοούν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους.
  •       Μαθαίνουν βασικούς κανόνες υγιεινής.
  •       Ευαισθητοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς και για θέματα αλληλεγγύης.

Στον κινητικό τομέα τα παιδιά μαθαίνουν να:

  • Περπατούν και να τρέχουν.
  • Ισορροπούν χωρίς να φοβούνται.
  • Ελέγχουν και να σταματούν τις κινήσεις τους, να έχουν σωματογνωσία.
  • Συνειδητοποιούν τις θέσεις που πρέπει να πάρει το σώμα τους στο χώρο και να προσανατολίζονται στο χώρο με σημείο αναφοράς την πλευρά και το σώμα τους.
  • Μαθαίνουν να προσανατολίζονται στα σημεία του ορίζοντα.

Στα μαθηματικά, τα παιδιά μαθαίνουν να:

  • Αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία των γεγονότων.
  • Παρατηρούν, συγκρίνουν, περιγράφουν, ταξινομούν.
  • Επεξεργάζονται ποσότητες, σχέσεις, σχήματα και αριθμούς, όγκο, μάζα κλπ.

Δημιουργική γνωριμία και εξοικείωση των παιδιών με την αγγλική και γαλλική γλώσσα μέσα από το παιχνίδι, το τραγούδι, το παραμύθι και το βίντεο.

Τα παιδιά μαθαίνουν κι έξω από τις τάξεις μέσα από επισκέψεις σε μουσεία, εργοστάσια, θεατρικές παραστάσεις.

Περιβαλλοντική συνείδηση μέσα από δραστηριότητες, όπως ανακύκλωση, συμμετοχή σε περιβαλλοντικά προγράμματα, βιωματική μάθηση.

Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας. Τα παιδιά αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, όπως να κρατούν παρουσιολόγιο, να τακτοποιούν την τάξη τους, να προετοιμάζουν τις γωνιές παιχνιδιού όπου και ασχολούνται.

Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζονται μουσικοκινητικά με στόχο τη γνωριμία με τη μουσική, τα μουσικά όργανα, την αρμονία και το συντονισμό, το χορό και την κίνηση.

Τα παιδιά των Εκπαιδευτηρίων ΗΛΙΑΔΗ μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν μέσα από την ανακάλυψη, τον πειραματισμό και την εξερεύνηση.

Θέματα

Τα θέματα που μας απασχολούν στο προνηπιακό μας τμήμα είναι εμπνευσμένα από την καθημερινότητα και βασίζονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Ειδικές Δραστηριότητες

Ρένια η Τριανταφυλλένια
Η «Ρένια η Τριανταφυλλένια» το προβατάκι, κάθε Παρασκευή επισκέπτεται το σπίτι κάθε παιδιού για ένα Σαββατοκύριακο μαζί με το ημερολόγιό του! Στο ημερολόγιο, το παιδί μαζί με τους γονείς του περιγράφει πώς πέρασε παρέα με το προβατάκι.

Το Αστεράκι μας
Κάθε εβδομάδα, ένα παιδί γίνεται ο πρωταγωνιστής της τάξης. Σε μία ειδικά διαμορφωμένη γωνιά τοποθετεί τα αγαπημένα του πράγματα (ζωάκια, παιχνίδια, ταινίες και φωτογραφίες που φέρνει από το σπίτι και παρουσιάζει τον εαυτό του). Επίσης γίνεται βοηθός της δασκάλας του.

Δεξιότητες Ζωής
Τα παιδιά γίνονται πρωταγωνιστές της σχολικής ζωής και αναλαμβάνουν διάφορες υπευθυνότητες.

Καθημερινά είναι υπεύθυνα να ενημερώνουν το παρουσιολόγιο της τάξης, να δίνουν απουσίες στο γραφείο, να αλλάζουν το ημερολόγιο, να τακτοποιούν την τάξη τους κ.ά.

Ανοιχτό μάθημα
Δίνουμε την ευκαιρία στους γονείς μας να παρακολουθήσουν ένα μάθημα για να δουν την πρόοδο των παιδιών τους, πώς συμπεριφέρονται και πώς συμμετέχουν μέσα στην τάξη. Παρακολουθώντας οι γονείς το μάθημα αυτό γίνονται κι αυτοί παιδιά.

Οι δραστηριότητες που απαρτίζουν το σχέδιο εργασίας αγγίζουν όλους τους τομείς μάθησης (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Εικαστικά, Χορό, Μουσική).

Γυμναστική-Χορός
Το μάθημα της Γυμναστικής δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν την ολική κινητικότητά τους, να προάγουν τη φυσική τους δραστηριότητα, να προσεγγίσουν την έννοια της ολυμπιακής ιδέας και τη σπουδαιότητα του αθλητισμού.

Το μάθημα περιλαμβάνει ομαδικά, ατομικά, παραδοσιακά παιχνίδια, ελεύθερα και οργανωμένα. Μιμήσεις, αυτοσχεδιασμούς, τρέξιμο, μπάλες, σχοινάκι κλπ.
Επίσης τα παιδιά έρχονται σε επαφή και μαθαίνουν να παίζουν τέννις.
Η δασκάλα του χορού μαθαίνει στα παιδιά παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς.

Κλίσεις-Ταλέντα
Στο νηπιαγωγείο δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν το ταλέντο και τιςιδιαιτερότητες που μπορούν να έχουν και το σχολείο με τη σειρά του τα προωθεί με διάφορα δρώμενα.