ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ-ΜΕΘΟΔΟΙ

σαββιδης γυρω γυρω

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία
  • Μέθοδος Project
  • Βιωματική Μάθηση
  • Ψηφιακές Τάξεις
  • Εποπτικά Μέσα

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Στον τομέα της νοητικής ανάπτυξης τα παιδιά κατακτούν δεξιότητες όπως:

  • Αφήγηση (κάνουν τις πρώτες προσπάθειες για να αναπτύξουν τον λόγο).
  • Συμμετοχή σε συζητήσεις (μαθαίνουν να διηγούνται διάφορα θέματα).
  • Περιγραφή (μαθαίνουν να περιγράφουν το γύρω τους χώρο).
  • Χρήση του μολυβιού με τρόπο αποτελεσματικό.
  • Απομνημόνευση μικρών κειμένων.

Στον τομέα της κοινωνικο-συναισθηματικής ανάπτυξης, τα παιδιά:

  • Μαθαίνουν να συνεργάζονται.
  • Καλλιεργούν την αυτοεκτίμησή τους.
  • Μαθαίνουν βασικούς κανόνες υγιεινής.
  • Ευαισθητοποιούνται στην προστασία του περιβάλλοντος καθώς και για θέματα αλληλεγγύης.

Στον κινητικό τομέα τα παιδιά μαθαίνουν να:

  • Περπατούν και να τρέχουν.
  • Ισορροπούν χωρίς να φοβούνται.
  • Ελέγχουν και να σταματούν τις κινήσεις τους, να έχουν σωματογνωσία.

Στα μαθηματικά, τα παιδιά μαθαίνουν να:

  • Αναπτύσσουν τη μαθηματική σκέψη.
  • Καλλιεργούν τις δεξιότητες που σχετίζονται με τη γνώση και την κατανόηση της έννοιας «του αριθμού».
  • Παρατηρούν και να ανακαλύπτουν ιδιότητες και σχέσεις ανάμεσα στα αντικείμενα με το κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό, τους διαδραστικούς πίνακες, τα έντυπά μας και την επαφή με το φυσικό περιβάλλον.
  • Αντιλαμβάνονται τη χρονική ακολουθία των γεγονότων.
  • Παρατηρούν, συγκρίνουν, περιγράφουν, ταξινομούν.
  • Επεξεργάζονται ποσότητες, σχήματα και αριθμούς.
Τα θέματα που μας απασχολούν στον Παιδικό Σταθμό είναι εμπνευσμένα από την καθημερινότητα και βασίζονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.

Λαϊκή Παράδοση

Μέσα στο μαθησιακό μας πρόγραμμα έχουμε εντάξει μια ενότητα η οποία είναι αφιερωμένη στο νησί, στο οποίο ζούμε και μεγαλώνουμε, τη Σαλαμίνα. Πιστεύουμε πως τα ήθη και τα έθιμα του κάθε τόπου είναι συνδεδεμένα με την ταυτότητά μας, τα πιστεύω μας και τις αντιλήψεις μας. Είμαστε μέλη μιας οικογένειας, μιας κοινωνίας. Οφείλουμε να γνωρίζουμε την ιστορία μας, την πολιτιστική μας κληρονομιά, τα σημαντικά θρησκευτικά γεγονότα. Τα παιδιά ευαισθητοποιούνται και καλλιεργούν αισθήματα αγάπης, σεβασμού, εκτίμησης. Μέσα από τραγούδια, ιστορίες, παροιμίες που μιλούν για το νησί μας, αναπτύσσονται πνευματικά, εμπλουτίζουν το λεξιλόγιό τους, εκτιμάνε τη λαϊκή παραδοσιακή τέχνη και αποκτούν εμπειρίες. Όταν τα ίδια τα παιδιά συμμετέχουν για να υλοποιήσουν δραστηριότητες που αφορούν την παράδοση διασκεδάζουν, αναπτύσσουν τη φαντασία τους, γίνονται υπεύθυνοι, συνεργάζονται και λειτουργούν σε πνεύμα ομαδικότητας και συλλογικότητας. Βασιζόμενοι στη βιωματική εκπαίδευση κάνουμε και τις ανάλογες επισκέψεις για να δούμε από κοντά να ζωντανεύει η παράδοση μας. Η παράδοση της Σαλαμίνας μας.

Ξένες Γλώσσες

Τα παιδιά διδάσκονται την αγγλική γλώσσα από καθηγήτρια Αγγλικών μέσα από παιχνίδι, ζωντανούς διαλόγους, τραγούδι, μουσικοκινητικές ασκήσεις και ακουστικές δραστηριότητες ώστε να έρθουν σε επαφή μ’ αυτή και να τη χρησιμοποιήσουν ως μέσο έκφρασης.

Μουσική

Τα παιδιά μαθαίνουν να εκφράζονται μουσικοκινητικά (μέθοδος Orff) με στόχο τη γνωριμία με τη μουσική, τα μουσικά όργανα, τις νότες, την αρμονία και το συντονισμό, το χορό και την κίνηση.

Χορός – Zumba – Κινησιολογία

Ο χορός δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν την ολική κινητικότητά τους και να προάγουν τη φυσική τους δραστηριότητα. Η δασκάλα χορού μαθαίνει στα παιδιά παραδοσιακούς και μοντέρνους χορούς. Η δασκάλα της Zumba μαθαίνει τα παιδιά να ενεργοποιούνται και να είναι υγιή. Να συμμετέχουν σε μία ομαδική προπόνηση και να συνεργάζονται από μικρή ηλικία. Η Zumba βοηθάει τα παιδιά σας να έχουν μία καλή κατάσταση από τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Η κινησιολογία περιλαμβάνει ομαδικά, ατομικά, παραδοσιακά παιχνίδια, ελεύθερα και οργανωμένα. Μιμήσεις, αυτοσχεδιασμούς, τρέξιμο, μπάλες κλπ.

Ειδικές Δραστηριότητες

Το Αστεράκι μας

Κάθε εβδομάδα, ένα παιδί γίνεται ο πρωταγωνιστής της τάξης. Σε μία ειδικά διαμορφωμένη γωνιά τοποθετεί τα αγαπημένα του πράγματα (ζωάκια, παιχνίδια, ταινίες και φωτογραφίες που φέρνει από το σπίτι και παρουσιάζει τον εαυτό του). Επίσης γίνεται βοηθός της δασκάλας του. Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι η ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης του παιδιού.

Καλλιέργεια υπευθυνότητας

Ιδιαίτερη σημασία δίνουμε στην καλλιέργεια της υπευθυνότητας. Τα παιδιά γίνονται πρωταγωνιστές της σχολικής ζωής και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, όπως να κρατούν παρουσιολόγιο, να τακτοποιούν την τάξη τους, να προετοιμάζουν τις γωνιές παιχνιδιού όπου και ασχολούνται.

Αισθητική Αγωγή

Τα παιδιά μας μπορούν καθημερινά να εκφραστούν ελεύθερα μέσω της ζωγραφικής και της χειροτεχνίας.
Τα παιδιά εξασκούν τη δεξιοτεχνία τους, μαθαίνοντας να χειρίζονται τα χρώματα. Πειραματίζονται με υλικά, μαθαίνουν τεχνικές ζωγραφικής, χαρτοκολλητικής, κατασκευών κ.α. Έτσι ικανοποιούν την εσωτερική τους διάθεση για δημιουργία, αποκτώντας παράλληλα ελευθερία έκφρασης. Οι χειροτεχνίες και το πινέλο βοηθούν στη γραφή.

Κουκλοθέατρο

Το κουκλοθέατρο έχει ψυχαγωγική, επιμορφωτική και παιδαγωγική αξία. Για τα παιδιά του Παιδικού Σταθμού δημιουργεί κατάλληλες συνθήκες ανάπτυξης της δημιουργικής τους φαντασίας και έκφρασης των ιδεών και των νοητικών τους αναπαραστάσεων. Το κουκλοθέατρο είναι ενσωματωμένο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα παιδιά γνωρίζονται με το κουκλοθέατρο μέσα από τεχνικές εμψύχωσης της κούκλας, μέσα από ανάπτυξη επίκαιρων θεμάτων και μέσα από παιχνίδι και ανάπτυξη διαλόγου.

Παραμύθι – Δραματοποίηση

Τα παραμύθια έχουν σημαντικό ψυχολογικό νόημα για τα παιδιά όλων των ηλικιών, κορίτσια και αγόρια. Καθοδηγούν τα παιδιά να ανακαλύψουν τις κλίσεις τους και υποδεικνύουν, τι εμπειρίες χρειάζεται για να αναπτυχθεί περισσότερο ο χαρακτήρας τους. Το παραμύθι ανήκει στο παιδί κι έχει στόχο να τέρψει και να διδάξει. Σκοπός του δεν είναι μόνο η ψυχαγωγία, αλλά και να επηρεαστεί δημιουργικά ο πνευματικός και ηθικός κόσμος του παιδιού. Πλουτίζει το γλωσσικό αίσθημα των παιδιών, τα βοηθά να δεθούν με τις ρίζες του τόπου τους και να αναπτύξουν τη φαντασία τους. Η δραματοποίηση είναι μια βιωματική μέθοδος όπου το παιδί συμμετέχει στην όλη διαδικασία, παίζει, αναλαμβάνει ρόλους γνωρίζει και αξιολογεί. Το παιδί ζει την εμπειρία της ομάδας, ακούει, επικοινωνεί, κρίνει, δέχεται και απορρίπτει, αποκτώντας αυτοπεποίθηση, θάρρος και τις βάσεις για την εξέλιξη της προσωπικότητάς του.

Ελεύθερο παιχνίδι

Τα παιδιά διαλέγουν εκπαιδευτικά παιχνίδια, μέσα σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο (μουσική γωνιά, μανάβικο, βιβλιοθήκη κ.ά.), αναπαριστούν την καθημερινή ζωή, διασκεδάζουν με επιμορφωτικά παιχνίδια όπως παζλ, οικοδομοτεχνικό υλικό, ζωάκια κλπ. Στην αυλή παίζουν τόσο στην παιδική χαρά, όσο και ομαδικά παιχνίδια. Στόχος είναι η καλλιέργεια της ομαδικότητας και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Κλίσεις-Ταλέντα

Στον Παιδικό Σταθμό δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν το ταλέντο και τις ιδιαιτερότητες που μπορούν να έχουν μέσα από ειδικά διαμορφωμένες δραστηριότητες.

Πληροφορίες

Ο παιδικός σταθμός «Η Παραμυθούπολη του νησιού» λειτουργεί ως μία διαδοχική και παιδαγωγική ενότητα των Εκπαιδευτηρίων ΗΛΙΑΔΗ, που λειτουργεί σε διαφορετικό κτίριο.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΗΛΙΑΔΗ

Login Area

This website uses cookies to ensure you get the best experience on our website